
Algemene Voorwaarden
Door het aanvragen van een opdracht gaat u hiermee akkoord.
Artikel 1. In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Ik/mij: HanzeTech, gevestigd in Deventer, KvK nummer 08110608.
- U(w): de natuurlijke persoon of rechtspersoon die als opdrachtgever gebruik maakt van de diensten van HanzeTech.
- Overeenkomst/opdracht: de overeenkomst die ontstaat tussen u, de opdrachtgever, en HanzeTech.
- Spoed(opdracht): storing verholpen binnen 48 uur.
Artikel 2. Wat doe ik?
- Ik bied mijn diensten aan om uw elektrische installatie aan te leggen of te wijzigen.
- Ik bied u mijn diensten aan om storingen aan uw elektrische installatie die geen uitstel dulden te verhelpen: spoed.
- Bij het gebruik maken van mijn diensten gelden deze algemene voorwaarden.
Artikel 3. Wat zijn de kosten?
- U legt uw opdracht of storing uit. Voordat ik start met mijn werkzaamheden maak ik op basis van uw opdracht of verzoek een inschatting van de tijd die het gaat kosten om de opdracht uit te voeren. Op basis hiervan maak ik een inschatting van de totale kosten. Alle genoemde tarieven zijn inclusief BTW. Materialen en eventuele andere kosten zijn niet inbegrepen tenzij nadrukkelijk vermeld.
- Soms worden opdrachten afgesproken voor een vast tarief. U mag er dan ook vanuit gaan dat de opdracht voor dat bedrag wordt uitgevoerd. Het kan voorkomen dat zo’n opdracht toch duurder wordt, bijvoorbeeld omdat de werkelijke situatie niet overeenkomt met de omschrijving. Soms komt dit ook omdat het probleem groter is dan aanvankelijk gedacht of omdat er na aanvang van de opdracht iets is geconstateerd dat voor aanvang niet bekend was. Ik brengt u hiervan op de hoogte en leg u uit waarom het duurder wordt. Als opdrachtgever dient u altijd ook een vinger aan de pols houden. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.
- Wanneer u dezelfde dag (spoed), morgen, in het weekend of ’s avonds geholpen wil worden, betaalt u meer. HanzeTech is gerechtigd om de prijzen op iedere moment te wijzigingen.
Artikel 4. Betalingen
- Na afronding van de opdracht stel ik een factuur op. Het bedrag betaalt u direct, contant of via een betaalverzoek.
- Het eerste uur wordt altijd volledig in rekening gebracht, ook als de opdracht minder dan een uur werk is.
Artikel 5. Annuleren van een aanvraag
- Wanneer u al dan niet telefonisch de hulp inschakelt van HanzeTech is er sprake van een overeenkomst op afstand. Dit betekent dat u als opdrachtgever de overeenkomst die u bent aangegaan met HanzeTech binnen 14 dagen na de ontvangst van de bevestiging zonder opgaaf van redenen kunt ontbinden.
- Als opdrachtgever hebt u geen recht op ontbinding van de overeenkomst tussen u en HanzeTech:
- als de opdracht volledig is afgerond binnen de bedenktermijn;
- als het een spoedopdracht betreft.
- Wilt u toch gebruikmaken van het recht op ontbinding terwijl ik reeds begonnen ben met de uitvoering van de opdracht, dan rekent u af op basis van de verrichte werkzaamheden en de al gemaakte kosten.
- Wilt u toch gebruikmaken van het recht op ontbinding terwijl ik reeds onderweg ben naar de opdracht, dan betaalt u één uur arbeidsloon en eventueel voorrijkosten.
- Een spoedopdracht kunt u niet annuleren. Doet u dit toch, dan wordt u één uur arbeidsloon en eventueel reiskosten in rekening gebracht. Dit geldt ook als u – als opdrachtgever – op het afgesproken tijdstip niet thuis bent.
- Voor alle annuleringen binnen 24 uur voor aanvang van de opdracht wordt één uur arbeidsloon in rekening gebracht.
- Annuleren van gemaakte afspraken geschiedt uitsluitend telefonisch.
Artikel 6. Problemen of klachten melden
- Ik doe zijn uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het valt echter nooit uit te sluiten dat er toch een keer iets niet helemaal goed gaat.
- Ik ben verantwoordelijk voor een goede afronding van een opdracht. Mocht u door toedoen of nalaten schade lijden dan kun je mij aansprakelijk stellen tot de hoogte die de aansprakelijkheidsverzekering dekt. Maar nooit hoger dan de direct geleden schade. Gevolgschades zijn uitgesloten van vergoeding.
- Als u niet tevreden bent, zeg dit dan direct.
- U geeft mij de mogelijkheid om het probleem op te lossen en de opdracht alsnog naar wens uit te voeren.
- Laat u in de tussentijd het probleem door een andere partij verhelpen dan vervalt alle garantie.
Artikel 7. Overige zaken
- Het Nederlands recht is van toepassing op onze voorwaarden.
- Uw NAW-gegevens worden alleen gebruikt voor het uitvoeren van de opdracht.
- Deze algemene voorwaarden kunnen te allen tijde gewijzigd worden.
Deze voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 21 juli 2025